Jag är med blogg igen...

Jaha..

kunde inte hålla mig borta i från bloggvärlden.

Söndagar brukar jag störa mig på något enormt, men sen jag blev föräldraledig har till och med söndagar blivit charmiga. Stella å jag vaknade i morse och hade bestämt träff med Hanna och och E. för en promenad runt (ovanligt?) strömmen. Jag hade igår lagt undan bröd till änderna som jag självklart glömde hemma, men tanken var ju god.

Promenaden var i varje fall supertrevlig med tanke på hur länge sen det var som vi sågs. Hade massar att prata om och vi hade nog kunnat fortsätta hela dagen. Men efter lite lek i folkparken, E. och Stella gungade. Stella gungade för allra första gången var det dags att gå hem igen.

Slappade hela dagen fram till fyra då vi tog bilen ut till Lindö, gräddhyllan för att hälsa på Åsa å "kompis" i magen. Vi gick en promis i Abborebergsskogen så idag har jag verkligen gått alla steg som jag behöver.

Åsa och jag hade inte heller setts på länge så det blev också lite uppdateringssnack innan vi var tvugna och åka hem för Stella skulle ju sova.

Sååå nu sitter jag här, vid datorn, med en ny blogg. Och vem är då jag?

Jooo jag är allmänt yr, därav namnet på bloggen.
Jag har en sambo (som inte vill veta av att jag har en blogg igen, så säg inget!)
En underbar liten dotter som heter Stella, som på tisdag blir 5 månader.
Bor i Norrköping i en hyresrätt på tredje våningen utan hiss.
Är utbildad lärare, blev klar i Januari -08 men har bara hunnit med kortare vick innan Stella kom. Får man kalla sig lärare då? Eller måste jag säga att jag är utbildad lärare men inte har jobbat "på äkta" som det ännu?

Gillar mode, men har inte råd med att shoppa och uppdatera min garderod så ofta, köper nu mera gärna till Stella. Så på den här bloggen kommer det inte att bli några dagens outfit bilder.

Älskar sport, min familj, livet, vännerna, mat och allt med socker i.

Just nu är det väldigt mycket familj som gäller för mig!

Love.

/M.  


Kommentarer
Frida säger:

Hej du underbara, skojigt att du börjat blogga igen, ska bli ett nöje att läsa.

Kram

2008-09-23 | 11:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback