Ny vecka

Förra veckan var min otursvecka. Det började ju med att jag körde i diket på måndagen. Fick möte av en alldeles för stor och snabb timmerbil. Aset fick sladd på släpet och jag ville hålla åt mig. Sen vips hade jag kört av vägen å ner i diket.

Första tanken är Faaaan vad gör jag nu? Bara inte bilen blivit skadad.
Ringde jobbet och dom försökte få tag på någon som kunde hjälpa mig men icke. Sen efter en stund dök plötsligt en snäll pappa upp från jobbet och han ringde någon granne som kunde komma och hjälpa mig. Tur att det finns räddande änglar ibland. Hade ju verkligen ingen lust att ringa en bärgare och betala en massa pengar.

Sen då i fredags när jag skulle åka hem från jobbet och hämta Stella. Då dundrar det ut en älg på vägen, mitt framför bilen. Tur att jag bara körde i 50 km i timmen och hann bromsa för den stackars älgen åkte skridskor på vägbanan och vände sig om och tittade chockat på mig.

Så nu har jag verkligen nedräkning på jobbet, jobbar bara till den 5 februari så snart är det jag som är hemma igen och jag slipper åka på en halkig väg 10 mil om dagen!

Nice!

 

Idag är det heller ingen vanlig dag för det är brorsans födelsedag. Hurra hurra hurra!!! Du är bäst bror min!

Ahh just ja, skulle ju sälja vår vagn också å tror ni inte att den går sönder när jag visar den. Tjejen ville ha vagnen och var beredd att betala 2000 å så går den sönder, det ställbara handtaget gick inte att röra!! Gaa så irriterande, men jag fick 1000 för den i alla fall, å det är väl alltid nått.

Ny vecka nu som sagt, å jag hoppas den blir bättre.

Love.

Kommentarer
Monika säger:

My goos du får ta det lugnt!



Hade gärna berättat om min otursdag igår, jag skrattar fortfarande när jag tänker på det fast den slutade illa, den historien kanske passar bättre när vi har lite vin i kroppen. När är den lille beräknad?



Kram /Mon

2010-01-12 | 12:56:53
Elin Ö säger:

Usch va läskigt! Men ni klarade er bra verkar d som?! Hoppas du och magen mår bra! Kram!

2010-01-12 | 23:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback