Lite info

Namn: Stella Elisbet Lind
Födelsedatum: 200-04-23 22.06
Födelsevikt: 3600 g
Födelselängd: 50 cm

Ålder: 6,5 månader
Vikt: 8700 g
Längd: 69 cm
Huvudomfång: 43 cm
Klädstorlek: Mestadels 74
Blöjor: Pampers nr 4
Mat:  Du äter välling på morgonen, eller en macka med leverpastej. Sen får du lunch kring tolv, oftast någon puré av något slag. Favvisen är just nu köttfärssås. På eftermiddag brukar det bli gröt eller välling beroende på vad du är sugen på (eller hur trött du är rätterare sagt).
Sömn: Du somnar runt sju. Redan vid sex kan du vara gnällig och börja knida dig vid örat och gnuggade dig i ögonen.
Kommunikation: Du har börjat att dada. Och du är väldigt söt när du gör det. Du sitter och glappar med underkäken och säger dadadadada...
Favoritlek/aktivitet: Du älskar att bada, det är verkligen en favorit. Annars vill du gärna  vara med och absolut inte ligga ner för då missar du hur mycket som helst. Du ska gärna var i gå-stolen för då kan du följa efter oss och se vad vi göra för något. Annas gillar du att titta på bilarna i fönster med pappa eller tittar på lampor som verkligen finns överallt. 
Utveckling: Du kan vända dig båda från mage och rygg. Du gillar att stå upp och börjar att bli stadigare. Än så länge tar du dig inte framåt, men du börjar att skjuta ifrån med fötterna efter en leksak, men sen tryter tålamodet och du blir suuur!

Det här snodde jag av Petra en av mina mammavänner. Vi var förövrigt på stan idag å kollade inte lite julklappar, men vi köpte nog mest grejer till oss själva. Det var jättetrevligt och det är så roligt att vi ses någon gång i veckan. Å det är skoj att följa barnens utveckling också.

Sen kom min kusin hit idag med hennes busiga små pojkar. Vi lekta på rummet samtidigt som Josse och jag försökte ta kort på pojkarna. Det var inte lätt kan jag säga. Men tillslut fick vi två bra kort som hon skickade till Önskefoto bara för att förstora och göra Canavas bilder utav. Jättefint!

Nu precis har Stella å jag badat och hon blev supertrött. Så nu har jag kvalitétstid :D

Love.

/M.



Vi firar pappa på landet!







Kommentarer
elin säger:

vad mysigt det ser ut på landet. och Stella som vanligt med tungan ute. ;)



Söta ni är <3

2008-11-11 | 21:22:06
Bloggadress: http://elinadamsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback