- energi

blev + energi. Idag var jag och yogade tack och lov. Känner mig som en ny människa, dock en aning trött. Men snart ska jag upp och se på Idol och sen väntar sängen.

Anders har varit dålig i sitt huvud igen vilket slutade med en tur på akuten igår. Kändes skönt att åka dit och att läkarna tittade igenom honom ordentligt, men inga fel hittades så det var "bara" hans huvudvärk som spökade. Jag har så svårt att förstå vilken huvudvärk han har egentligen, men för några veckor sedan fick jag spränghuvudvärk och var tvungen att gå hem och lägga mig och sov i 2,5 timme. Då var jag inte kartig minsann, så han har det nog inte så lätt. + Att hans huvudvärk gör hundra gånger ondare.

Han fick i alla fall ligga kvar på observation men idag är han hemma igen. Å det känns så skönt. Jag kom också iväg på yogan, tack för det pappa och Anders. Så nu känner jag mig som en ny människa.

I lördags var jag och mamma i stockholm och jag shoppade en hel del vilket var superkul! Men nu får vi leva på nudlar resten av månaden. :D

I söndags åkte vi till Kolmården med en del av familjen Adamsson och väl där sprang vi på Karlsson/Engström och Nobrant/Karlsson. Fick äntligen en liten kik på söta Anton och han var ju hur ljuvlig som helst, om än lite arg.

Bilder från dagen:

Man hinner bara fram till Kolmården och in på Bamsesvärld innan det är dags för att fika. Dagen till ära var Simon med, Stella och Sigges kusin. Han hade dagen innan sprungit Lidingöloppet (3 mil) på 3,20. Han var liiiite stel i knäna men klagade inte nämvärt ;D

 

Te-kopparna är populära.

Lee!

Sigge är impad över sin kusin!


Hoppas ni får en mysig kväll och härlig onsdag!







Info om Hortons huvudvärk:


Smärtan är i regel halvsidig med centrum bakom ögat. Vid smärtattacker kan svimning förekomma pga, smärtchock. Graden av smärta som upplevs under ett anfall är påfallande större än andra huvudvärksanfall (såsom till exempel migrän) och kan väcka en person från djup sömn. Huvudvärken har kallats även "suicide headache" (självmordshuvudvärk) på grund av den rent olidliga smärtan den drabbade upplever och för att det finns fall då detta drivit personen ifråga till att begå självmord. Kvinnliga patienter har beskrivit smärtan som mycket svårare än den vid en förlossning. Hortons huvudvärk har i vissa texter blivit beskriven som det svåraste smärttillståndet som en människa kan uppleva.



Kommentarer
Monika säger:

Stackars Anders!! Kommer det ofta? Men ni ser ut att mysa i alla fall på bilderna :)



Vad köpte du i sthlm, utelämna inte något nu!!!!



Kraaaam

2010-09-29 | 12:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback