Ibland blir det inte alltid som man tänkt sig...

Vi hade inte mer än kommit halvvägs till Varberg förrens Stella kräktes i bilen. Jaa hoppades i mitt innersta på att det bara vara lite åksjuka. När vi väl var framme var allt frid och fröjd och vi fick god mozarellapaj som Fridis hade gjort. Vi lade oss tidigt och laddade för Ge-Kås i Ullared som vi skulle besöka dagen efter. Vi steg upp ganska tidigt (?) och var framme i Ullared kl. 10.00.

10.05 ringer A. och säger att han har kräkts. Jag känner hur mitt illamående kommer krypande och det som jag trodde var åksjuka förvandlades plötsligt till något fruktansvärt. Mor och jag letade oss fram till kryddorna på Ge-kås och slängde i oss massor av vitpeppar. För det vet väl alla att vitpeppar funkar mot magsjuka...

Kände mig i vilken fall som helst inte i toppform bland alla glada och förväntansfulla människor. Men när jag kom till barnavdelningen så förvandlades jag. Jag mådde JÄTTEBRA, för får man shoppa har man ju inte större problem. Hittade massor av roliga leksaker och fina kläder till Skruttan. Som för dagen mådde bra, dock lite trött.

MEN efter 5 timmars shoppande åkte vi hem, och jag däckade. Två timmar senare hade illamåendet kommit krypande och det var KÖRT.

Strax efter mig var det Fridas tur, lagom till lördagmorgon brollans. Och sist men inte minst så höll inte mors trygga vitpepparkorn längre. Till och med hon fick ge sig. Men pappa har klarat sig än så länge och nu är vi som sagt hemma.

Ingen rolig helg där inte, men vi hann ju i vilket fall som helst med att shoppa.

Å det var ju toppen.



Stella i sina nya Hello Kitty - solglasögon. Det blev ett par röda och ett par rosa.



Roligare än så här blev det tyvärr inte....



Love.

/M.

Kommentarer
Petra & Emil säger:

Nej, fy för illamående och allt det för med sig! Hoppas ändå shoppingbehovet stillades något :-)

2009-02-16 | 08:56:22
Bloggadress: http://familjenkarlstrand.blogg.se/
Åsa säger:

Åhhh va synd jag tycker om er, jag som hade tänkt att jag skulle ringa o höra om ni ville ses idag - men då skippar jag de för nån maginfluenca vill jag inte ha. Tur iaf att ni hann med Ullared, hahaa - yrbollar. Vi hörs i veckan iaf. Krya på er. Pusskramar

2009-02-16 | 09:52:59
Bloggadress: http://pasenab.blogg.se/
Svansen säger:

Era stackare!

Hoppas inte S blir värre nu...

Kram!

2009-02-16 | 15:04:16
Bloggadress: http://svansens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback