Idag är jag på jobbet igen

Hellooo

Idag är jag som sagt på jobbet igen. Idag var det inte lika roligt att gå hit. Hade hellre umgåtts med brollan och hans tjeja men icke sa nicke. Jag var nere och lämnade Stella hos dom, så hon får ju ha lite mys å umgås i varje falla. Skönt att tjäna lite pengar för min del ändå. Det går alltid åt.

Värsta fina vädret ute idag med. Vacker vackert.

Såg på fotboll igår. Jag älskar att titta på fotboll. Det är skoj. Jag älskar Zlatan jag har till å med ett eget lag i Fantasy Premier League. Gissa vad laget heter. Får Zlatan vara med nu då? Jag har faktiskt inte skött mitt lag så jättebra. Men sambon har nog lite mera koll. Tyckte i vilket fall som helst att Sverige spelade bra igår. Riktigt bra. Men jag blir så trött på Laberbäck. Han är så tråkig. Jag förstår inte varför han inte kan utnyttja sina byten. Det var flera spelare som var helt slut igår å istället för att sätta i några fräscha spelare så är han nöjd. 0-0 är ju faktiskt bra mot Portugal. Jag är så trött på tråkiga svenskar som inte vågar något, som tycker det är alldeles okej att bara vara lagom. Men om man vill vara bäst då!?  Sverige spelade så bra igår och jag tror faktiskt att dom säkert kunde ha vunnit om Lagerbäck hade vågat att sätta in lite fräscha spelare mot slutet. (å då inte i 82:a minuten som han brukar utan kanske redan i 70:e)  

Nä hälften vågat hälften vunnet. Det tycker jag i varje fall.

Sen bara måste jag skriva en sak till när jag nu ändå dragit upp tråkiga svenskar.

Jag var för några år sedan i Göteborg, Skandinavium för att titta på SM-Final mellan Hammarby - Sävehof. Vet  ni vad det roliga var?  Hela Skandinavium var full av göteborgare, men det var Hammarbys klack, som bara var en tiondel av alla andra i hela hallen som hördes mest. Jag tycker det är så tråkigt. Varför inte heja på det laget man tycker om och heja rejält. Det är så typiskt svenskt måste jag säga. Men om det hade varit så att dom nu hade serverat lite sprit på läktarna, då lovar jag att stämningen hade varit en annan. För då helt plötsligt, ja då har man ju lite mod att skrika och heja, utan att tänka på konsekvenserna.

Sen till sist en liten hälsning till Svenska fans. Snälla kom på lite nya hejarramsor, jag tycker det är lite, (men bara lite) skrattretande när man hör "Andra sidan är ni klara" under matcherna å det är ju inte bara en gång den hörs under svenska landskaper. Men nu ska inte jag klaga för det är bättre att heja, med eller utan bra hejarramsor, än att inte heja alls.

För jag, jag älskar att heja!

Stellas favvofilt

Love.

/M.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback